Технически проблем направи невидими парите на отделни клиенти на „Уникредит Булбанк“. За два сигнала за сходни проблеми от клиенти на банката съобщава „Сега“. И на двамата е било обяснено по телефона, че проблемът е от събота. На телефона за клиенти на банката вчера имаше съобщение, което предупреждава за нередността, но в последствие то бе свалено.
„Вчера, понеделник, 19.12, преведох по сметката на мой близък в Пловдив пари, които спешно му трябваха и при опит да ги изтегли от банкомат на „Уникредит“, банкоматът не е пуснал изобщо пари, но сумата е изчезнала от сметката му. Впоследствие, след обаждане до банката, сумата се появява, но като блокирана и не може да се тегли. И ще е така още 7-8 дни, както му обяснили от банката. Сега пак ще трябва да му пращам пари, но вече в друга банка, в която днес си открива сметка, защото не е сигурно, че ще може да ги изтегли от „Уникредит“, е написал в сигнала си до „Сега“ пострадал от банката.
Сходна история разказал и К. М. „Мобилното банкиране също не работи. Превеждам сума от една сметка в „Уникредит“ към друга сметка, отново в „Уникредит“. От първата сметка сумата се отчита като изтеглена, но не се получава във втората“, разказа клиентът на банката. И на него му е обяснено, че проблемът е от събота. „Имаше официално съобщение на телефона за клиенти, че има проблем с онлайн банкирането и с картите, което изчезна“, допълва клиентът. Уверенията, че салдото по втората сметка ще бъде актуализирано, още не са дали резултат, като от банката го успокоили, че парите са по сметката, но не се виждат.
Сериозни затруднения покрай масовото разплащане преди празниците има и с пос терминалите. Вчера в София имаше множество сигнали за пос терминали, които не могат да установят връзка и не приемат картите на клиентите. Проблемът е възниквал периодично през целия ден на различни места в София. В НАП не бяха информирани за подобно затруднение.