Български бранд две години подред се представя на червения килим в Кан. Това е Caviar Haute Couture на младата дизайнерка Десислава Тошева. Тя създава първата си рокля, след като никъде не може да намери подходяща за абитуриентския си бал.
Малко след това се ражда Caviar Haute Couture, марка, която представи 13 тоалета на тазгодишния фестивал в Кан. Освен това през май Мей Мъск, майката на най-богатия човек с света Илон Мъск, изгря на корицата на списание InStyle с рокля на Деси Тошева.
– Деси, на тазгодишния фестивал в Кан представихте 13 визии от марката ви Caviar Haute Couture. Как всъщност стигнахте до Лазурния бряг?
– Тринадесет рокли по време на филмовия фестивал в Кан е рекорд за България и съм много горда, че успяхме да покажем нашата мода. До червения килим на Кан се стига с много амбиция, ясни цели, денонощен труд и отдаденост. Миналата година организаторите на Celebrity Showroom се свързаха с мен преди началото на фестивала. Бяха изключително впечатлени от дизайните на бранда и изненадани, че е български. Поискаха да представим роклите на фестивала. Така на 14 май 2022 г. заминах за Кан с куфар, пълен с рокли. Отседнах в хотел „Мартинез“ на булевард „Кроазет“, където се запознах лично с Ева Лонгория. Нейната стилистка беше впечатлена от тоалетите ни и държеше да й ги покаже. Няколко месеца по-късно на благотворителната Global Gift Gala, организирана от Ева Лонгория, една от гостенките носеше наша рокля. Разказвам това, защото всичко е свързано. След Кан миналата година се появиха много възможности и привлякохме интереса на най-големите модни издания в света, а вече около 20 са представили бранда ни. Сред тях са Vogue, ELLE, Madame Figaro, Harpers BAZAAR и Vanity Fair, Amica, „Marie Claire“ и Sayidaty, което е най-голямото арабско списание. Но най-много се радвам, че когато Madame Figaro пуснаха последната ни колекция A Night At The Opera, бяхме представили редом с марки като Dior и Giambattista Valli!
– Кои бяха най-впечатляващите ви срещи в Кан?
– Миналата година с Ева Лонгория. През тази личното ми запознанство с Мей Мъск, майката на Илон Мъск. Видях се със Синди Седерлънд и нейния партньор – един от най-големите продуценти в Холивуд Лорънс Бендър. Синди е участвала във филма „Господарката на злото 2“ с Анджелина Джоли. А Лорънс Бендър през 1993 г. създава продуцентска компания с Куентин Тарантино. Бендър стои зад филми като „Кабаре“, „Глутница кучета“, „Гадни копилета“ и „Убий Бил“, лентите му са печелили осем Оскара. Синди и Лорънс ми разказаха за работата си и ми беше много интересно, защото за пръв успях да се докосна до света на Холивуд.
– Това означава ли, че догодина роклите ви ще се появят и на наградите „Оскар“?
– Роклите на Caviar започнаха да си пробиват път в холивудските среди. Така че – защо не!? Надявам се, мисля, че е напълно възможно.
– Споменахте Мей Мъск. Как тя се е запознала с бранда ви?
– Всичко започва отново от миналогодишното ни участие в Кан. Когато бранд се появи там за пръв път, има шанс всички да го забележат. Тогава освен че привлякохме интереса, голям шоурум за висша мода в Париж се свърза с мен и пожела всички рокли от новата ми колекция. Предлагат се там от ноември месец и освен че се продават, се препоръчват на големи стилисти и знаменитости. Мей Мъск лично си избра рокля от всички, които се предлагат в този шоурум, за корицата на InStyle. Фотосесията беше заснета в Санторини. Това е най-голямото признание в кариерата ми. Всичко беше строго конфиденциално, всеки човек, свързан с фотосесията, трябваше да подпише NDA (договор за конфиденциалност) и не можехме да говорим за това, докато списанието не излезе на пазара. Всъщност около 3 седмици трябваше да пазя тайна, но за мен тези седмици бяха като години!
– Тя е поискала да се запознае с вас. Какво си говорихте?
– За мен е невероятна част, че имах тази възможност. Запознахме се в хотел „Мартинез“ по време на фестивала в Кан. Бяхме с нейната стилистка и с бодигардовете й. Тя е много енергична и приветлива личност. Направи ми впечатление, че от самото начало на срещата ни нямаше никакви бариери. Изключително, топла, отворена, енергична! Сподели ми, че това е най-любимата й корица, която е снимала някога. Щастлива съм, че обсъдихме работа и по бъдещи проекти, което означава, че тя не просто се е впечатлила от бранда, а иска да носи роклите ни. Не разполагахме с много време за разговор, защото тя е с много натоварен график. Няма време за проби, което е доста нетипично, тъй като винаги за големи изяви се правят по няколко проби. При Мей няма такова нещо – казват се точни размери и от първия път всичко трябва да се направи.
– След фотосесията какво се случи с роклята?
– Тази рокля не се връща, тя си е на Мей Мъск. Но след фотосесията трябваше да изработим много бързо наново този модел, защото имахме много запитвания точно за него, тъй като други жени искаха да го носят за филмовия фестивал.
– Беше ли чувала Мей Мъск за България?
– Да, но се беше учудила, че брандът е български. Препоръча ми през екипа си да прочета книгата й „Жената, която има план“ и е преведена на български. Предполагам, че по тази линия знаеше за страната ни.
– Освен в Париж къде другаде се предлагат българските рокли на Caviar?
– Имам модна къща в България от 7 години, шоурумът в Париж и шоурум в Холивуд, където се предлагат част от тоалетите. Навлизаме в Холивуд и личности от цял свят вече се свързват с шоурума в Париж, за да направят поръчки. Така направи скоро и китайска актриса, която е в класация на тамошния „Форбс“ за една от най-популярните личности.
– Колко време отнема изработката на една ваша рокля?
– Много зависи от самия модел. Висшата мода включва изключително много ръчен труд и за изработката на някои рокли са нужни месеци. Освен това те се правят по мерките на клиента.
– Български бранд не е постигал такива успехи досега. Получихте ли признание и поздравления от колегите ви тук?
– Получих много поздравления от хора от най-различни индустрии, но никой от българските ми колеги не се е свързал с мен, а и аз не се познавам с голяма част от тях.
– По-различни ли са отношенията в модните среди извън България?
– Може би е по-топло от това тук. Всеки се радва за успеха на другия. Средата в Кан е много приветлива и бях изненадана. Всъщност започнаха първо да ни публикуват световните модни списания, преди да ни забележат в България. Знаменитостите също са много добронамерени – Синди Седерлънд и Лорънс Бендър ме поканиха три пъти на яхтата си.
– Ще бъдете ли отново в Кан догодина?
– Да, още миналата година ме поканиха да участвам и тазгодишния фестивал. Една от целите ми е да участваме и в Седмицата на модата в Париж. Започваме да навлизаме в холивудските среди. Наша рокля е носила и актрисата и режисьор Александро Вино и с нея се е снимала рамо до рамо с Оливър Стоун! В Кан се запознах и с внучката на Чарли Чаплин – Кийра, която също облякохме за фотосесия за InStyle.