21.3 C
София
събота, 7 септември 2024 г.
Категории:

Дъщерята на Христо Стоичков в света на алкохола

Мика Стоичкова – голямата дъщеря на легендата Христо Стоичков, вече плува в дълбоки води. Въпреки че е завършила спортен мениджмънт в университета в Барселона и има специализация по маркетинг и пиар, преди година се впусна в алкохолния бизнес и създаде своя марка водка заедно с партньорката си Венета Джоголанова.

–      Мика, стартирахте производството на собствена марка водка. Какво ви накара да се насочите към алкохолния бизнес?

– Когато си поставен на точното място с точните хора, могат да се случат чудеса. Със съдружничката ми Венета Джоголанова от много време си говорихме за алкохолния бизнес и как отдавна не се е появявало нещо ново на пазара. Запознахме се с начина на производство на спиртни напитки и целият процес ни хареса. Преди да пуснем нашата водка на пазара мина около година, искахме да създадем много добър продукт.

–      Използвате вода, извираща в подножието на връх Вихрен – най-високия в Пирин с 2914 м надморска височина. Това не прави ли процеса доста сложен?

–      Така е, държим да работим с най-качествените продукти на пазара. Не правим компромис в това отношение. Използваме изцяло знанието и опита на технолози с белгийска апаратура за производство. Начина на филтрация и дестилация е на съвсвем друго ниво. Филтрираме с кварцов пясък и активен въглен. Също така държим водката ни да притежава нисък процент глицерин, което я прави изключително мека и пивка и не толкова вредна. Бутилирането и етикетирането се правят ръчно и се надявам хората да осъзнаят, че и България има качествени, скъпи, висок клас продукти, които могат да имат място на световния пазар. Не бива да се подценяваме и да си казваме: „Е, много скъпо за български продукт!“

–      Лимитираният модел е черен на цвят. Как се постига той?

– Черната водка е създадена с активен въглен и кора от катеху, която е акация, придаваща черния цвят. Много е атрактивна и привлича вниманието не само защото е черна, а тъй като бутилката е със светещ етикет.

–      Производството на алкохолна напитка изисква огромни усилия. Кои бяха най-големите трудности, с които се сблъскахте?

–      Винаги, когато се стартира нов бизнес, трудностите са неизбежни. Хубаво е, че с Венета държим всичко да се случва бавно, но успешно. Преди да пуснем водката на пазара, мина доста време и сега сме фокусирани да се рекламираме и най-вече да градим аудитория.

–      Съществуват мнения, че в България бизнес трудно се прави. От опита, който имате до момента, как бихте коментирали това твърдение?

–      За щастие проблем с бюрокрация не сме имали. Когато се е налагало, сме изчаквали законовите срокове.

–      Вероятно някои хора, особено мъже, биха погледнали скептично на факта, че две жени произвеждат водка.

–      Мисля, че вече живеем в такива времена, в които жените сме наравно с мъжете. Първоначално имаше въпроси от близки приятели: „Ама ти водка не пиеш“. Е, да, ама ето – вече пия! Защото водката, която произвеждаме, е страхотно качество и особено приятна напитка, когато я смеся с грейпфрут тоник! Относно близките, мога да кажа, че се радват на факта, че произвеждаме български продукт, който тепърва ще се налага по цял свят!

–      Срещате ли критични мнения срещу производството и консумацията на алкохол изобщо?

–      Винаги ще ги има критиците, обаче без тях нямаше да е интересно и нямаше да имаме тази мотивация да постигнем успехи! Така че сме благодарни за всичко, което ни се случва и тепърва ни предстои.

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини