- Реклама -

- Реклама -

петък, 27 януари 2023 г.
-0.8 C
София

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Категории:

Колко и къде харчат партиите за изборите

 


Най-много средства в предизборната кампания са инвестирали ГЕРБ-СДС, следва БСП, след тях се нареждат ПП, „Възраждане“ и ДПС.

Следващите формации са извънпарламентарни – сред тях са „Изправи се, България“, Българско национално обединение, Коалиция „Пряка демокрация“. Едва след тях е ДБ.

Това показва общ мониторинг на Института за развитие на публичната среда върху средствата, които партиите влагат в кампанията.

1 255 000 лева са похарчени през първите десетина дни. За сравнение – 1 800 000 лева е била сумата за цялата кампания за изборите през ноември 2021 г.

Сега разходите са съизмерими с тези от кампанията през юли миналата година и са на средно ниво. Не е рекордно висока или рекордно скъпа кампания, но „не е и на абсолютното дъно, както беше ноември“, коментира пред БНР Диана Ефтимова от Института за развитие на публичната среда.

Средствата на партиите се формират от субсидии, медийни пакети и дарения.

В предаването „Преди всички“ Ефтимова посочи, че за поредна кампания се наблюдават случаи, в които „очевидна политическа реклама се представя като редакционно съдържание“.

БНТ, телевизия „Евроком“ и вестник „Стандарт“ са получили най-много приходи за първите 10 дни от предизборната кампания, сочат още данните. След тях са изданията „24 часа“, „Труд“ и „Епицентър“, а едва след тях се нареждат bTV и Нова тв.

Източник: БНР

- Реклама -

Последни новини