Вицепремиерът и министър на икономиката Корнелия Нинова и посланикът на Япония Хироши Нарахира обявиха нова японска инвестиция в българското кисело мляко.
Японска компания ще вложи средства в научна дейност и високи технологии в лабораторията на държавната компания за производство на мляко.
Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.
Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявихме заедно с посланика на Япония, посочва Корнелия Нинова.
Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо „Осака“. „Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.
Двамата са разгледали производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.
Предприятието е държавно и няма да се приватизира, заяви Нинова.
Според Нарахира България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.
Нарахира и Нинова са се обединили около тезата, че сегашната трудна ситуация, след Covid кризата и заради войната в Украйна, може да е възможност за развитие на двустранните връзки. Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и за задълбочаване на икономическите отношения между двете държави. Японските фирми са добре дошли в страната ни.
С Япония има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти.
Източник: Министерство на икономиката