- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
вторник, 27 септември 2022 г.
20.8 C
София
Категории:

От лъжливите диети и съвети ставаме пасивни, тъжни и дебели

Избрано

Удивително е колко лъжливи съвети и диети се публикуват в социалните мрежи. Заседяването вкъщи поради пандемията от ковид, лошите новини и всякакви неприятни преживявания са най-благоприятният фон да ставаме пасивни, тъжни и дебели. Обикновено подобни препоръки са свързани с недобросъвестна реклама, която разчита на лековерие и откровена глупост. Не може да се отслабне с 10 кг за две седмици, не може да се свалят килограми, като ядете каквото ви падне, ако според съветниците пиете сутрин от препоръчана напитка. Скоростното отслабване е не само вредно, то може да обърка жизнени процеси в организма и да ви направи нещастни.

Истината е, че най-много се пълнее от въглехидратите. Те се разграждат до глюкоза (кръвна захар), която провокира отделянето на инсулин. Този хормон е отговорен за трупането на мастни депа. Мастните киселини са неутрални по отношение на отделянето на инсулина, затова те реално не отключват процесите на пълнеене.

Може да звучи за някои странно, но изключването на мазнини в храната е не само вредно. По този начин не се усвояват някои мастнорастворими витамини като бетакаротин. Умереното количества ненаситени мазнини поети с храната могат да забавят трупането на излишни килограми, тъй като намаляват скоростта на навлизането на глюкоза в кръвта и отделянето на инсулин.

Ако диетата ви е лишена от мазнини, отново може да напълнеете, защото мастните киселини са градивен елемент за образуването на хормони. Както се знае, тиреоидните хормони (на щитовидната жлеза) определят скоростта на метаболизма и това колко бързо горим калориите. Ако се възпрепятства образуването им, ще забавим обмяната на веществата и ще бъдем по-мудни и по-пълни. Като мечки в летаргичен сън.

Приемането на големи количества протеини, както често съветват фитнесинструктури за трупане на мускули, както и диетата на д-р Аткинс, отново предизвиква отделянето на инсулин и пълнеене, а консумирането на мазни меса може да предизвика натрупването на артериални плаки и да влоши.

Много важен въпрос е и количеството на едно хранене, колкото пълноценна и полезна да е храната. И още нещо: времевият диапазон между последното хранене за деня и първото на другия ден. Колкото по-голям е той, толкова по-добре за метаболизма.

За тези, които се изтезават с веганска диета, но не по етични причини, нека да предупредим – не затруднявайте стомаха, а и душата, с трудно смилаеми безвкусни храни и вещества, каквато е целулозата например.

Щом сте изключили месните и млечни храни, много по-добре е да хапнете зеленчуците печени. Ако добавите малко въглехидрати (ядки, филийка хляб) ще преодолеете платото в свалянето на килограми (заради обновения метаболизъм) и ще преодолеете хроничното подуване и умора.

Източник: relationship

- Реклама -

https://filtarbg.com/spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини