- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_img

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
вторник, 29 ноември 2022 г.
3.4 C
София

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Категории:

Сашо Диков прави тефлонов щит на БНТ, Сашо Йовков маха публицистика през уикенда

Избрано

Стартира изслушването на кандидатите за генерален директор на БНТ в Съвета за електронни медии. Днес СЕМ препитва Сашо Диков, Ирина Величкова, Сашо Йовков и Василена Матакиева, а утре – Емил Кошлуков, Венелин Петков, Красимир Ангелов и Светлана Божилова.
„Няма кой от другите кандидати да гарантира свобода и да осигури независимост на журналистите. Доказал съм, че мога да бъда този тефлонов щит.“ Така Сашо Диков афишира намеренията спрямо БНТ. Той беше първият, който СЕМ изслуша в конкурса за генерален директор на обществената медия.
Концепцията му се базира на онази, която е написал преди 3 години за участието си в предишния конкурс. Диков цитира рейтингите, които в отчетите на БНТ се сравнявали с данни за конкретно предаване отпреди година, но не и с гледаемостта на останалите телевизии. Той цитира рейтинга на телевизиите през март. Според тези данни bTV е с рейтинг 5,26, Нова тв – 4,62, БНТ с 1,50. Именно заради тези показатели Диков твърди, че десетки милиони изтичат в каса без дъно. Диков е категоричен, че ще прави ревизия в БНТ, за да сложи край на далаверите. Според него 26 млн. лева от бюджета на медията са за заплати, 54 млн. са за издръжка на медията, от които 47 млн. за външни услуги. Закани се също, че ще направи тотална дисекция кой каква работа върши от всичките 1200 служители на „Сан Стефано“ 29. Според него в „Референдум“ често имало спорни гости, а на „Панорама“ й трябвал журналистически допинг.
Диков цитира и анкетата, направена преди дни от синдикатите в телевизията. На въпроса кой от кандидатите е предпочитан за шеф на БНТ 70% от тях посочват сегашния Емил Кошлуков, 8,7% – спортната журналистка Василена Матакева, а 1,5% – Венелин Петков.
Вторият кандидат за креслото на БНТ юристката Ирина Величкова обясни, че новините и публицистичните предавания трябва да изглеждат по различен начин. Тя обеща да превърне БНТ 2 в детски и образователен канал, а БНТ 3 – в културен.
БНТ 1 ще остане с политематичен профил, но програмата ще бъде променена след проучване на аудиторията, обеща още тя. Изтъкна, че е необходима и програма за т.нар. семеен уикенд.
На свой ред третият кандидат в конкурса Сашо Йовков обеща БНТ радио и без политика през уикенда. Спортният журналист се явява за трети път на конкурса.
Според него задължително трябват нов закон и ново финансиране, за да се отърват и БНТ, и обществените медии от „глобалната прегръдка на политиците, наричана прегръдката на анакондата.“ Спасение може да им, ако финансирането става чрез процент от брутния вътрешен продукт, като това ще позволи БНТ да се отърси и от корпоративния натиск на външни продуценти.
„Кандидатурата ми е безалтернативна“. Това пише в мотивационното си писмо до Съвета за електронни медии спортната журналистка Василена Матакева. Тя е член на управителния съвет на БНТ, а сега иска да заеме и шефския пост в обществената телевизия.
Самата тя обяснява, че безалтернативносттта й се дължи на факта, че от 30 години е част от БНТ, тръгнала е от репортер, минала е през цялата кариерна стълбица, познава всички по име, знае и всичко, което се случва в медията.
Междувременно Иван Такев, който е омбудсман на БНТ, прати право на отговор, докато СЕМ изпитваше кандидатите. Поводът бе изслушването на юристката Ирина Величкова, по време на което в СЕМ я разпитаха за договора на БНТ с руската рекламна агенция „Видео интернешънъл“. Този договор е сключен през 2004 г., но никога не влязъл в действие. По онова време шеф на телевизията е Кирил Гоцев, а Величкова е главен юрисконсулт.
„Договорът с „Видео интернешънъл“ е незаконен, защото УС трябва да утвърждава всички договори над 50 хил. лева, а той беше за много повече“, пише Такев в отговора си до СЕМ. Думите му бяха изчетени от председателя на съвета Соня Момчилова минути преди изслушването на третия кандидат – Сашо Йовков.
По думите на Такев БНТ е поддържала отдел от 50 души да търсят реклама, а този договор бил с частен търговски представител. Журналистът описва и мнението на парламентарната комисия по медии и култура от онези дни, според което договорът бил следствие от корупционната среда в БНТ.

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини