-0.2 C
София
петък, 8 ноември 2024 г.
Категории:

Георги Василев: “Евролаб“ мами Европа! Ще ме убият за разкритията!

„Евролаб 2011“ мами целия български народ и цялата европейска общност, като изписва услуги, които не е извършвала. Подавал съм сигнали навсякъде, отговорът беше: „Ще ми счупят краката, ще ме убият. Не ме занимавайте!“. Това заяви пред БНР организационният секретар на Асоциация „Български пипер“ Георги Василев. Според него ГКПП „Капитан Андреево“ олицетворява мечтата на българите от времето на солунската митница – заради „келепира, който се получава оттам“.

„Навсякъде съм подавал сигнали, включително към главния прокурор Гешев, към Кьовеши. Тези, които контролират – шеф на БАБХ, шефове и служители на митнически фирми – казват, че няма да се занимават с въпроса, защото ще бъдат убити“, разказа той.

От няколко седмици на „Капитан Андреево“ започнаха множество проверки от различни държавни институции. Депутат от ПП обяви, че представител на „Евролаб 2011“ е предложил подкуп в размер на 6 млн. лв. на година на директора на БАБХ, а пък зам.-министърът на земеделието Иван Христанов обяви, че на камерите на ГКПП „Капитан Андреево“ за 10 години няма нито един запис. По време на изслушване в антикорупционната комисия миналата седмица собственикът на „Евролаб 2011“ Васил Димитров обяви, че е незаконно да слагат камери на „Капитан Андреево“ и че всъщност премиерът Петков стои зад „неправомерната атака по неговия бизнес“.

В днешното интервю за БНР Георги Василев заяви, че е масова практика камиони да преминават границата без фитосанитарен контрол. Той даде пример с негов камион, който е бил върнат от Ямбол обратно на „Капитан Андреево“ заради неосъществен контрол от фирма „Евролаб 2011“:

„Караха ме да връщам камиона до митницата, загубих си ден и половина, и на всичкото отгоре ме накараха да платя в брой. Аз исках да платя по банков път, а фирмата „Евролаб“ ми каза, че е забранено да се плаща по банков път. Нека всички ваши слушатели си направят извода кой събира милиарди в брой!“

По думите на Василев технологията на крадене е ясна, макар че всеки ТИР, в зависимост от товара си, преминава през различни перипетии:

„Цената се завишава десетократно, например за товаро-разтоварни дейности. Трябва да струва 30 лева, а те вземат 600 лева. Гледа тавана, измисля колко иска да спечели и пише. Получава се хвърчащ документ и се плаща само и единствено в брой. Искат и пари за неосъществени услуги – например за изследвания на микробиологии или за тежки метали, които се изписват във фактурата, а не се извършват. Взема ти парите в брой, въобще не отваря камиона, а пише, че извършва товаро-разтоварни дейности, че е изследвал микробиология, тежки метали, пестициди, пише че е извършвал оглед. Аз имам фактура, на която пише – оглед на стоката: 480 лева.“

Василев разказа, че заради такива ситуации, включително има случаи на сбивания на шофьори на границата със служители на „Евролаб 2011“. По думите му нерегламентираните практики на българо-турската граница са започнали от 2012 г.

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img