Влизаш в заведение от веригата Burrata по обяд или за вечеря. Места трудно можеш да намериш, около повечето маси са насядали компании от хора – някои в обедна почивка, други след работния ден. Дочуват се шумни гласове, клиентите са модерни млади хора, повече от поколението „джей зи“ ( Gen Z, ако трябва да се придържаме към по-сериозното определение), което е най-коментираното напоследък, защото тъкмо то ще оформя посоката на живота ни в най-скоро време. Манталитетът им вече властва навсякъде и дори дигиталаната им зависимост да не е симпатична на всички, светът ще се движи по техните правила.
На почти всички маси се консумират салати. Разглеждаш менюто и повдигаш въпросително вежди. Как да избереш салата, след като предложенията са…28? Чувал си, че в престижните ресторанти предложенията никога не са толкова много. Все пак избираш една от салатите, за да се почувстваш в тренда и ти. И се оказва, че не си сбъркал. Салатата kitch.bg е топ. Интересно, казваш си и задаваш въпрос на ChatGpt: Защо салатите са толкова модерни?
Оказва се, че идеално попадат във философията на новите модерни градски хора, за които храненето е част от прословутата философия selfcare – грижа за физическото, емоционално и психическо здраве на моделния човек, който живее в свят, в който алгоритмите решават вместо него.
Вече разбираш защо верига като Burrata, която се налага като най-модерното място в града, има такъв силен акцент върху салатите в менюто – очевидно искат да са част от най-модерния тренд. И успяват. Постарали са се да предложат широко ветрило от разнообразни вкусове и различни продукти, с които се приготвят най- предпочитаните от модерните хора салати – нискокалорични, балансирани и здравословни. Те идеално съответстват на лайфстайла на съвременните градски жени, в който освен правилното хранене, е включен спортът, а все по-често и личният коуч или психотерапевт.
В Burrata не разчитат на реклама без покритие и затова на 4 юни събраха инфлуенсъри от Key Academy –създатели на съдържание, които имат отношение към модерния начин на живот, естетиката и вкуса. Точно те първи опитаха новите 28 салати, които Buratta предлага. И това е само началото, скоро може би ще има и още най-различни видове. Салатата е важно да е свежа, вкусна и здравословна, но и свежата обстановка не е без значение. Гостите бяха посрещнати с добре охладено просеко, а пространството на Burrata беше преобразено в тон със свежата тема на салатите. Инфлуенсърите не бяха просто гости, те участваха във фокус група, която отговори на професионално зададени въпроси – как оценяват вкуса на салатата по точно определени вкусови критерии, биха ли я избрали от менюто и защо, биха ли я снимали, дали ще я запомнят. Защото добрият вкус се усеща не само с небцето, а и с очите и е въпрос не само на избор, но и на памет.
Да търсиш мнението на хората за предлаган продукт и да възприемаш менюто не като затворен процес в кухнята, а като жив диалог с клиентите, е философия, която заслужава уважение. Клиентът уж винаги има право, но в живия живот потвържденията на това правило не са толкова много.
Може би след време трябва да се провери дали екипът на Buratta се е вслушал в мнението на клиентите, защото освен похвалите, сигурно е имало и предложения за по-добри идеи. Засега е важно, че се търси обратната връзка. А това пък е толкова дефицитно в целия ни живот.