Кристина ПАТРАШКОВА
Фолк певицата Диона е най-известната българка тези дни. Вестници, сайтове и телевизии говорят и пишат за нея, водят се дискусии, коментира се животът й.
Певицата, която преди време бе засечена да шофира под въздействието на наркотици, сега рекламира енергийна напитка, която се приемала в прахообразна форма чрез вдишване в носа. Имала ефекта на няколко изпити кафета и въобще не е ясно дали е безвредна. Въпросната Диона дори демонстрира начина на употреба със стъклена тръбичка в ръце.
Вдигна се невъобразим шум, а клипът бе изтрит. Диона пък заяви, че се самоканселира, каквото и да означава това.
Защо въпросната фирма, която търгува със съмнителен продукт, избира скандалната фолк певица за рекламно лице? Защото Диона е абсолютна знаменитост. Тя е звезда, кумир за малки и големи. Пример за подражание. Чудно е въобще как се движи по улиците.
Същата персона има 445 000 последователи в Инстаграм и 225 000 в Тик Ток – общо 670 000. Ако приемем, че в България и извън страната живеят 8 милиона сънародници, простата сметка показва, че всеки 12-и от тях е фен на Диона. Сигурно някои от последователите й се припокриват в двете социални мрежи. В най-лошия случай излиза, че всеки 15-и българин знае коя е тя и се вълнува от житието-битието й. Следи клиповете й, интересува се от мнението й по разни въпроси, подражава й.
Това е България днес – духовна нищета, простотия, евтини забавления, комерсиална страст. Не че няма интелигентни и високообразовани хора, за които знанията и положените усилия са ценност, но масовото ниво е потресаващо ниско. Дразним се на политиците, Черноморието, футбола, качеството на услугите, бюрокрацията, мръсотията, магистралите. Но издигаме Диона и други като нея за знаме.
В деня, когато гръмна скандалът с Диона, се навършиха 10 години от смъртта на Валери Петров, онзи, от породата на хвърчащите хора. Годишнината бе отбелязана тук-таме във Фейсбук.
Това е положението – Валери Петров си отиде, дойде Диона.