19.8 C
София
четвъртък, 30 май 2024 г.

Безумният експеримент на „Спаси София“: Коства само 50 паркоместа, ще свикнете

Стартирането на проекта за реорганизация на движението в центъра на София предизвика негативни реакции. Въпреки това трансформацията на булевардите „Витоша“, „Патриарх Евтимий“, „Фритьоф Нансен“ и „Ген. Скобелев“ продължава.

„Безумният експеримент“, както го нарече заместник-председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, освен че струва 500 000 лева отнема и над 140 паркоместа, но според „Спаси София“ това не е така. Паркоместата се намаляват само с 50 броя. Гергин Борисов заяви, че столичани „трябва да свикнат с промяната“.

„Искаме да помолим гражданите, минавайки оттам, да имат предвид, че предстои домаркиране и да внимават, тъй като организацията е нова, има нужда да свикнат, да я научат, но мисля, че доказахме, че относително бързо може да се случва една трансформация“, каза пред Радио София той.

Борисов добави, че в целия обхват на проекта, по четирите булеварда, паркоместата се намаляват само с 50 броя.

Проектът на „Спаси София“ с велоалеите е незаконен, хората не го искат

„Основно, защото на бул. „Витоша“ създадохме косо паркиране, което значително ги увеличи и реално там е компенсацията за загубените паркоместа по бул. „Патриарх Евтимий“. От косо там става успоредно паркирането, за да може да се отвори място за бус лентата и за велоалеите“, уточни общинският съветник.

На бул. „Патриарх Евтимий“ са обособени две еднопосочни велоалеи.

По отношение на бул. „Фритьоф Нансен“, Гергин Борисов обясни, че булевардът е построен като двупосочен.

„Спаси София“ иска да нанесе нов удар по шофьорите в София

„В момента еднопосочността му означава, че целия трафик, който от бул. „Черни връх“ влиза по „Фритьоф Нансен“ се излива в ул. „Любен Каравелов“. Тя не е направена да поема такъв трафик, тя е малка вътрешна улица. С тази реорганизация не само разпределяме трафика равномерно, по „Фритьоф Нансен“ запазихме паркирането, там то не се променя“, обясни общинският съветник от „Спаси София“ Гергин Борисов.

Той добави, че в следващите месеци предстои да бъде направен анализ на трафика, за да бъде потвърден модела, с който е обоснована реорганизацията.

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img