19.8 C
София
събота, 18 май 2024 г.

Дило Дилов в света на постимпресионизма


В страниците на вестник „Народна култура“ на 6 юни 1959 г. художникът Ненко Токмакчиев отбелязва, че в Плевен е подредена изложба с тридесет живописни творби, в които авторът им и успял да излезе от клишето: „В тях няма украшателство, схематизъм и безличие. Но наред с това може да се каже, че в стремежа да се откъсне от натуралистичното третиране на обекта в някои работи художникът изпада в неизясняване на формата. На други места, изчиствайки формата от външното и случайното, той стига до нарушаване на индивидуалността и недооценява рисунъка. Увлечението по чисто живописни елементи говори за майсторство, но с нищо не подпомага художествената стойност на някои пейзажи“.

След 14 години за същия художник изкуствоведката Вера Динова-Русева ще напише, че „живописта му така искрено отразява неговата човешка същност, че дори между категоричните строги линии в композициите на творбите му и отчетливите сериозни черти на неговото лице, изразяващи характера му, има някакво сходство, някаква неделима връзка и особено единство. В говора и движенията на художника липсват позата на преднамереността, тъй като в творчеството му отсъства ефектът и показността. Естествената му мълчаливост, нарушавана от кратки, смислена слова, е резултат на мъдрото убеждение, че човекът, а особено художникът, трябва да изрича само най-важното, и пределно ясно и лаконично“.

Прочетете още на сайта за изкуство bgart.bg

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img