Доц. д-р Румен Драганов е директор на Института за анализи и прогнози на информационната среда в туризма. Роден е през 1952 г. в София, завършва мениджмънт и маркетинг в международния туризъм в УНСС. Получава докторска степен в СУ „Св. Климент Охридски“. Бил е президент на фирмите „Балкан Холидейз“ в различни точки по света, заместник-министър в Министерството на търговията и туризма и председател на Комитета по туризъм към Министерския съвет. Преподава дисциплини, свързани с туризма, в УниБИТ, Лесотехническия университет, Международното висше бизнес училище и Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“.
-Господин Драганов, ако след Нова година ДДС отново бъде върнато на 20 процента за ресторантите, как това ще се отрази на бизнеса и на цените?
Имаме ресторанти, които са към хотелите, и други, които работят самостоятелно. Не бива да се променя сега действащият данък за пакетните услуги. Това означава, че когато е включено хранене заедно с нощувка за туристите, ДДС трябва да си остане на намалената ставка. Тъй като вече зимният сезон е стартирал и всичко е предплатено, предоставилият тази услуга ще калкулира загуби. Ако има промяна на този налог трябва да се направи от следващ период, за да може самият туроператор да бъде предупреден и да продава на различна цена, оскъпена с увеличението на данъка.
Прочетете още на сайта за изкуство bgart.bg