
Диана Русинова, експерт по пътна безопасност от Европейския център по пътни политики, посочи къде са използвани некачествени материали при новоположената пътна маркировка по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Проф. Ф. Нансен“.
Според оповестените от нея данни не е възможно да са похарчени над 1 милион лева, за нещо, което е незаконно и опасно.
Няма как София да стане Амстердам
„Поради това, че имаше протест, днес успяхме да измерим новоположената пътна маркировка по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Проф. Ф. Нансен“. Прегледахме и другите средства за сигнализиране“, пише тя в пост във Фейсбук.
„Черните колчета продължавам да не разбирам кой точно ги избра и колко далеч е от пътната безопасност този човек, но пък за сметка на това светлоотразителите по тях не са от материали за пътни знаци, а за ремаркета на тежкотоварни автомобили, т.е. не са подходящи за този вид съоръжения. С други думи – опасни са и не им е там мястото“, посочва експертът.
Проектът на „Спаси София“ с велоалеите е незаконен, хората не го искат
„За пътната маркировка, е отдавна не бяхме мерили пътна маркировка с толкова ниска параметри. Изискванията за този клас улици са съответно Qd>160 в случая Qd=157 (това се отнася до дневната видимост, което означава, че до месец ще е драстично под нормата)“.
„При нощната светлоотразителност е още по интересно. При изискване Rl>300 имаме фрапиращите стойности от Rl>22. По принцип това е нормално, защото имаме колосална загуба на перли, което показва, че са използвани продукти с много ниско качество. Което е буквално шокиращо, тъй като според информация от общински съветници до тук са били похарчени близо 1 мил лв“.
„Но сега на основната мисъл – преди да обясняват, че всичко било наред и измежду расистките коментари по мой адрес, горещо ги насърчавам да си проверяват изпълнителите и действията, защото това вече май не е и за съда, а за друга институция“, подчертава Русинова.
„Още нещо, тази организация на движението освен, че е незаконна е и опасна за хората“.