29.8 C
София
петък, 20 юни 2025 г.
Категории:

Готова ли е публиката на Народния театър за постмодернизма


Новият спектакъл на Народния театър „Розенкранц и Гилденстерн са мъртви“ провокира поредния рунд от дебата за готовността на родната публика за пост модернизма. Зрителите, които са пристрастени към класиките на академичната трупа, може би ще приемат по-хладно постановката на Боян Крачолов.

Зрителите, за които първата сцена в държавата не бива да бъде бастион на консерватизма, със сигурност са значително по-еуфорични. Няма съмнение, че прочутата пиеса на Том Стопард не е за масова консумация, тя изисква по-специален вкус и по-широка култура – не е нито забавление, нито бягство за два часа от реалността. Който е отсъствал от гимназиалния час за анализ на „Хамлет“, едва ли ще разбере докрай тънкостите в словесната и философска главоблъсканица на Том Стопард. Който не познава текстовете на Бекет и Йонеско също няма шанс, защото Том Стопард постоянно ги ситуира във флирт с тези на Шекспир. Да не говорим за препратките към „Шест лица търсят автор“ на Луиджи Пирандело. Под прожекторите е неподражаем драматургичен и смислен кросоувър, форматиран от постабсурда и постистината.

Албена АТАНАСОВА

Прочетете още на сайта за изкуство bgart.bg

Последни новини

Филтър
Преглед на поверителността

Този уебсайт използва бисквитки, за да можем да ви предоставим възможно най-доброто потребителско изживяване. Информацията за бисквитките се съхранява във вашия браузър и изпълнява функции като разпознаването ви, когато се върнете на нашия уебсайт и помага на нашия екип да разбере кои секции от уебсайта намирате за най-интересни и полезни.