От днес хартиените трудови книжки ще бъдат заместени от електронен документ – т. нар. единен електронен трудов запис. В срок до 1 година, старите книжки трябва да се оформят от работодателя и да се върнат на служителя или работника.
Данните от новите се вписват в електронен регистър, като всеки работник има достъп до своя електроненен трудов запис.
При сключване на нов трудов договор или прекратяване на стар, работодателят е задължен да впише данните от промяната в регистър на заетостта.
Новосъздадения електронен регистър на заетостта е разработен от Националната агенция за приходите и в него работодателите ще подават данни за своите служители при всяко сключване, изменение или прекратяване на трудово правоотношение.
Така данните за трудовите правоотношения занапред ще се въвеждат и съхраняват само в електронен вид. Хартиените трудови книжки остават официални документи и в тази връзка Националният осигурителен институт препоръчва трудовите книжки да се съхраняват до пенсиониране.