„Важно е няколко неща да бъдат напълно ясни и да се прилага пълна прозрачност за обществеността“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Неговият коментар идва на фона на твърденията от ПП-ДБ за „корупционни надценки в процедурата по строителството“. „Целият процес по строителството на магистралата Русе – Велико Търново ще бъде абсолютно прозрачен и всеки, който желае може да даде своята експертна оценка. Първо това е един от най-сложните участъци за строителство в тази част на България – в Дунавската равнина, защото това е един от най-тежките възможни райони за строителство“, заяви министърът.
В началото на днешното заседание на МС премиерът Росен Желязков и регионалният министър Иван Иванов отговориха на критики на ПП-ДБ за корупционни надценки в процедурата по строителството на автомагистрала Русе – Велико Търново. По думите му ще се изграждат три тунела с обща дължина над 2 км, няколко моста с височина на стълбовете над 30 м, а общо дължината на виадуктите, които ще се изградят в този участък, са 9 км.
„Заложено е строителство на редица подлези и надлези, подпорни, укрепителни стени, дълбоки изкопи и високи насипи. В Дунавската равнина са льосови почвите и е изключително сложен теренът. Заложени са няколко пътни възела, които да осигурят директни връзки в най-натоварените направления , като приблизителната дължина на връзките на възела е над 10 км. Изключително е скъпо строителството. Процедурата, която АПИ пусна за избор на изпълнител е реално заварена от нас. Във времето цените се повишават“, посочи Иванов. Министърът посочи, че първите стъпки в изграждането на този участък са направени през 2020 г.
„Уважения към Цеков, но не знам от кога е почитател на най-ниска цена защото, като министър, правеше копки с премиера Денков на други два лота, които съвсем не са на най-ниска цена. Ние проявихме истинска колегиалност като оставахме това ръководство на АПИ, назначено от ПП и не разбирам към кого са критиките към тях или кабинета“, допълни той.