10.7 C
София
петък, 19 април 2024 г.

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Как и „Капките“ станаха жертва на измишльотините на неолибералните екстремисти

 

Oще преди няколко епизода на „Капките“ ми направи впечатление, че при коментар на журито за изпълнение имитиращо Usher, че участникът не е гримиран в по-тъмен тон, водещият Димитър Рачков смотолеви като обяснение, че „вече не можело “ да се променя цвета на кожата.

Тогава даже не обърнах внимание и реших, че с подобна „модерна шега“ Рачков умело се измъква заради пропуск на гримьорите от екипа, което доста ме изненада, тъй като знам, че през годините са правили чудеса с участниците и е имало главозамайващи визуални превъплъщения.

Какво беше удивлението ми обаче, когато поради явно зачестилите въпроси „защо бе аджеба, артистите вече не приличат на първообразите с различен цвят на кожата от бял?“, по време на онзиденшния лайв в студиото на „Капките“ в Горубляне, водещите най-после поясниха, че действително Глобал филмс биха загубили лиценза за предаването (правата се държат от френския ентъртейнмънт гигант Banijay), ако в шоуто има т.нар. Blackface – използването на театрален грим от бели артисти с цел пресъздаване на тъмнокож образ.

Blackface включва и афро-перуки, както и всякакво подчертаване на белези по лицето като по-широки ноздри, плътни устни и т.н., които биха могли да се изтълкуват като „характерни“ за чернокожата раса.

Разрових се по темата и се оказа, че още през 2021 година в полската версия на „Капките“се е появила вълна от нападки от крайнолеви активистки организации и медии, заради използването на театрален грим при пресъздаването на образите на чернокожи артисти.

Тогава продуцентите са се защитили с очеизвадните аргументи, че идеята на шоуто е точното имитиране на образ, но от Banijay са обявили публично, че това противоречи на глобалните фирмени ценности и под очевиден натиск и страх от влошаване на финансовите резултати (все пак са публична компания), започват да забраняват използването на blackface, като първи са Полша и Чехия, а вече и България. Та нали заглавието на шоуто е: „Като две капки вода“ или в оригинал : “Лицето ти ми звучи познато”?! Да де, ама вече лицето ти не ми звучи познато, а понякога и гласът ти!
Боже мили!

Кой нормален човек (смятам, че повечето все още сме такива) би решил, че от Глобал груп и Нова са пресъздали образа на Ъшър с идеята той да е сатиричен и с расистки подтекст? Със сигурност даже и на самия Ъшър не би му хрумнало, но ако крайно лявата екстремистка сбирщина, завладяла медиите в Западния свят, намира образа за обиден по расов признак, то шоуто трябва да се излъчва само в радио версия, тъй като започнем ли да си играем на политика на идентичността, всички хора, идентифициращи се по определен признак, ще са обидени.

Дебелите ще са обидени от образа на Павароти, плешивите – от този на Питбул и т.н. Много ми е любопитно какво ще правим ако в някой от следващите сезони на „Капките“ участва Прея и й се падне образът на Кристина Агилера? Ще играе ли пудриерата и фон дьо тенът или не?

Докога постмодернистичната пасмина ще продължава да руши кино, театър, музика изобразително изкуство, литература? Докога медиите ще раздухват извън пропорция измишльотините на неолибералните екстремисти?

Колко шедьоври ще потънат в бездната на гнусната, фанатизирана WOKE индоктринация на поколение Z и след него?

Тук е мястото и да попитам защо в продукцията на Нетфликс – Bridgerton, „боядисаха“ английските благородници от XIX век в чернокожи? Защо и кралица Шарлот е цветнокожа в Queen Charlotte: A Bridgerton Story?
Защо Ан Болейн (майката на Елизабет I) e чернокожа в едноименния сериал на AMC? Защо Ариел е цветнокожа в „Малката русалка“? Може пък Ханс-Кристиян Андерсен да е решил, че Ариел е дъщеря на Отело?! Все пак е бил почитател на Шекспир.

Значи може бели персонажи да се пресъздават от черни актьори, но обратното – не! Ще каже някой: „Ама едното е художествена фикция, а другото – расистка сатира“.

Ами щом е така, само за сведение да споменем, че над 90% от каскадьорите в киното са бели (проста статистика, хайде да не търсим и тук причини от расов характер).

Та щом не може вече грим, кой бе аланкоолу ще скача от мостове и сгради? Кой ще пада от мотори и коне? Ех, Дензъл, ех, Уил…горко ви!

 

Йордан ЖЕЛЯЗКОВ

Последни новини

- Реклама -