20.8 C
София
събота, 13 април 2024 г.

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Коафьорът и обучаващ Анита Банкова: „Мунир“ – брандът, който създаде новата армия от дизайнери на коса в света

Анита Банкова е майстор фризьор с над 20-годишен опит и едно от утвърдените имена сред коафьорите в България, както и собственик на салон за красота Anita Bankova Hair&Nails Studio. През март 2023 година става част от обучаващия екип на бранда „Мунир“ за България. Банкова успешно завършва множество обучения в Париж, Барселона, Мадрид, Лисабон, Истанбул, Букурещ и други столици на модата. Няколко пъти е отличавана за постиженията си в колористиката. Участвала е в конкурси в България и чужбина и е печелила престижни отличия.

Госпожо Банкова, остават два месеца до абитуриентските
балове, но еуфорията вече започна. Какви са тенденциите в прическите тази година?
– Тенденцията е прическата да е по-свободна, по-ефирна, с леки вълни. Без високи кокове и големи букли. Би могло да се съчетае с красив аксесоар – бижу, което да прихваща косата от едната страна. Диадемите също се завръщат.

– Какви грешки най-често се допускат при избора на прическа?
– Най-честите грешки допускат дами, които искат да имат визия, видяна от тях на някой модел в Инстаграм или Фейсбук. Те си представят, че след като стои добре на друг, би била подходяща и за тях. Но това не е така. Нужно е да се доверят на фризьор, който би ги посъветвал каква прическа ще им отива, както за формата на лицето им, така и за техния тоалет. Косата е визитката, изразяваща индивидуалността им. Все още младите момичета се лутат какъв стил желаят да имат, затова трябва да се доверят на нас, професионалистите, за да получат най-добрия съвет.

– Какви са актуалните цветове, които налагат коафьорите по света?
– Тази година преобладаващ е джинджифиловият меден цвят, с лек подтон на червеното. Коафьорите по света залагат на ярки цветове, съчетани с по-светли оттенъци. При русото пък ще са предпочитани по-топлите тонове. Кафявото също няма да бъде пренебрегнато, така че брюнетките могат да бъдат спокойни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– В света на колористиката има един всепризнат спец и това е Мунир, на чиито продукти официален представител е Christian of Roma. С какво тези продукти се различават от всички останали?
– Първо бих искала да кажа няколко думи за Мунир, който за мен лично е голямо вдъхновение. Той е коафьор на световно ниво, докоснал сърцата на милиони дами, а и накарал нас, фризьорите, да сме по-креативни. Мунир промени представите ни за създаване на цветове със своя бранд и продуктите, които предлага. Промени всички съществуващи стереотипи в колористиката и успя да събуди твореца в коафьорите. Брандът му е създаден да улесни работата на фризьора и да съкрати времето в изработката на дадена визия. С неговите бои лесно се правят страхотни трансформации, а цветовете са красиви и трайни. Именно в това всъщност е ключът към успеха за създаването на цветовете и тяхната трайност.

– Каква е гамата от продукти на Мунир, които Christian of Roma предлага у нас?
– Предлага се широка гама цветове на боите на Мунир, технически шампоани – добър помощник на фризьора при самите оцветявания, както и тониращи пени, които са и страхотна терапия за хубава и добре хидратирана коса. И не на последно място са продуктите, с които Мунир създава цветни коктейли, обезцветява и прави трансформациите.

– Какво задължително трябва да знаят клиентите, когато
използват тези продукти?
– Тези продукти са на световно ниво и да не забравяме, че те са създадени от фризьор. Това е гаранция за отличното им качество. Само един фризьор наистина знае какво е нужно да притежава един продукт, за да работи добре и да бъде успешен. Така че всеки клиент, ползващ продуктите на Мунир, получава гаранция за качество и сигурност за своята коса.


– Мунир идва за първи път в България, в Пловдив, където през 2023 година се проведе неговият майсторски клас. Кои са най ценните съвети, които запомнихте от него?

– По време на майсторския клас на Мунир в Пловдив аз и моите колеги бяхме в бекстейджа зад сцената, където работехме рамо до рамо с неговия екип. Освен това предната година, благодарение на Christian of Roma Academy, имахме възможност да се докоснем до философията им на работа в салона му в Дубай. Там разговаряхме с него и това, което запомних, е, че за да си добър фризьор, трябва много да се обучаваш, да си отворен да експериментираш и да имаш персонално отношение към клиента. А за Мунир всеки клиент е специален независимо от своя статус. Клиентът е всичко. И така трябва да бъде!

– За съжаление, доста хора увреждат косите си, защото използват евтини продукти, други решават да се боядисват сами вкъщи. След това обаче пак идват при вас, за да спасявате положението. Какво казвате на тях?
– На тези дами съм давала следния пример – ако си купим зъболекарски инструменти, това не значи, че сами можем да си оправим кариеса вкъщи. Същото важи и за косата, особено пък ако някой иска да прави големи трансформации. За жалост, някои прибягват до това сами да си правят обезцветявания, да сменят цветове… Така те увреждат своята коса и тя се накъсва. Има клиенти, използващи маша или преса в домашни условия, и косите им въобще не са в добро състояние. След това се чудим какви терапии да използваме, за да възвърнем добрия външен вид. Затова нека не правят повече такива експерименти, а да изберат фризьор, който да им даде най-правилния съвет и да се погрижи професионално за благосъстоянието на косата им. В косата трябва да се инвестира, за да имат добра и хубава визия!

– Имате ли фрапиращ случай във вашата практика?
– О да, и то не са един и два. Имам клиентки, опитвали се сами у дома да се боядисват, а качественото боядисване е едно от най-сложните и трудни неща в нашата професия. За жалост обаче, това не се разбира. При мен дойде жена, която беше попаднала на фризьор без необходимите умения да прави балеаж на коса. И тук отварям една скоба – когато коафьор няма нужното обучение да извършва дадена услуга, по-добре въобще да не се захваща с нея. Тази жена пристигна в салона ни с коса в ужасяващо състояние – дори липсваха части от нея. Това ни отне повече от 10 часа, за да помогнем. Идвали са клиентки със зелени коси, защото са използвали бои у дома с желанието да станат много руси. Резултатът обаче не е този, който са очаквали, тъй като не разбират нищо от колористика.

– Вие сте и обучаващ. Какви са трите най-важни урока, които искате да научат младите коафьори, които сега започват своя път?
– Първо да не спират да се обучават, тъй като това е ключът към успеха – да посещават семинари, да надграждат себе си и да не спират да се развиват. Второ – в никакъв случай да не се впускат веднага след завършения фризьорски курс да работят сами и да отварят салони, защото това е голяма грешка. Нека първо да намерят своя ментор, да работят с него няколко години, да натрупат необходимия опит и умения и едва тогава да мислят за свой салон. Трето – не трябва да тръгват с идеята за печелене на пари. Ние, фризьорите, сме творци и първо трябва да работим със сърцето си. Да влагаме много любов и страст в това, което правим, а финансовият успех идва впоследствие. Тръгнеш ли в самото начало да правиш всичко за пари, нещата няма да се получат. Ще завърша с цитат на Коко Шанел: „Грижата за красотата започва от сърцето и душата“. Обичайте косата си и се грижете за нея.

Последни новини

- Реклама -