10.7 C
София
петък, 19 април 2024 г.

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Категории:

Константин Еленков: Ромео е най-лигавият персонаж в световната драматургия


Константин Еленков, който накара публиката да заговори за него, още когато на 23 стана Одисей в едноименната постановка, за пореден път репетира в пловдивския театър. Той е Меркуцио в „Ромео и Жулиета“. Героят му по Шекспир като че ли е далеч от Одисей, Ерве Жонкур от „Коприна“ и Едип – знакови образи за 29-годишния актьор, но няма съмнение, че и Меркуцио ще звучи страстно и социално, каквато е предпочитаната гама на Константин Еленков. Неслучайно е пето поколение човек на изкуството – прапрадядо му е бил лидер на пътуваща трупа, прабаба му е Донка Костова от оперетата, прадядо му е тенорът от Софийската опера Георги Карагеоргиев, единият му дядо е литературният критик Константин Еленков, другият е Стойно Добрев от Сатирата, едната му баба е поетесата Данушка Матова, другата е Елизабет Карагеоргиева от „Възраждане“. Константин е син на Диана Добрева и писателя Ангел Еленков, племенник е на сценариста продуцент Матей Константинов. Дели служебния си график между Пловдив и София – в Народния играе в „Бащата“, „Двубой“, „Народът на Вазов“, „Калигула“ и „Бурята“. Стана масово разпознаваем като Тео в „Алея на славата“, но засега не е ясно дали ще го видим и във втория сезон на сериала по „Нова“.

– Що за персонаж е вашият Меркуцио, господин Еленков?
– Измислихме още по-луд, отколкото го е описал Шекспир. Нещо средно между скинар и особено агресивен мечтател. С гола глава – момичетата от грима много се стараят, докато ги мъча с моята дълга коса. Стилистиката на постановката – режисьор е Стайко Мурджев, е постапокалиптична, средата е урбанизирана. Меркуцио мощно се мята по сцената – нагоре-надолу, напред-назад. Имаме интересно решение за смъртта му – не го убиват, както е при Шекспир, а се самоубива. Не издържа света, който го заобикаля, не му харесва разбирането за любовта. Говорейки за по-мащабната философия на живеене, е убеден, че трябва да виждаш голямата картина, вместо да се фиксираш в детайлите. Не че съм против тях – трябва да оценяваме малките неща. Но е важно да знаеш накъде е посоката и какво е същественото. Меркуцио се дразни и от Ромео, който е готов на всичко за всяка следваща жена. Ромео е най-добрият му приятел, но воплите му го потрисат и разочароват.

Албена АТАНАСОВА

Прочетете още на сайта за изкуство и култура bgart.bg

Последни новини

- Реклама -