- Реклама -

- Реклама -

8.8 C
София
събота, 2 декември 2023 г.

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Коста Стоянов, кандидат за кмет на „Възраждане“: По важните теми за Варна ще правим референдуми


Инж. Коста Стоянов е кандидат на „Възраждане” за кмет на Варна. Той е народен представител на партията в 48 и 49 Народно събрание. Оглавявал е редица дирекции към община Бяла, бил е зам.-кмет и общински съветник. Завършил е промишлено и гражданско строителство в УАСГ – София, и „Спортен мениджмънт“ в НСА.

Автор: Петя БАХАРОВА

-Инж. Стоянов, с каква нагласа влизате в кметската битка за Варна?
-С нагласа да спечеля изборите и мисля, че имам категорични шансове. На фона на останалите кандидати, които са общо 10, аз имам 18 години опит в общинска администрация. След това съм бил изпълнителен директор на местна инициативна група, която е отговаряла за европейско финансиране по три оперативни програми. Финансирали сме общини, неправителствени организации и частния сектор.
По образование съм строителен инженер и смятам, че от тази гледна точка съм най-подходящият кандидат. Крайно време е община Варна да има строителен инженер начело, за да се промени значително обликът на града. Последният строителен инженер начело на града е бил преди 45 години.
-Ваше е изказването, че Варна има нужда от тотална промяна на философията на управление. Какво имате предвид?
-Варна се управлява по неправилен начин. От управление в полза на управляващите, каквото е в момента, ще го превърнем в управление в полза на жителите и решаване на техните проблеми.
Също така Варна се управлява задкулисно от местни бизнесмени и олигархични структури. Предвиждаме в нашето управление активно да работим с гражданите, да се допитваме до тях, а по най-значимите теми да правим местни референдуми.
-Какво конкретно не харесвате в досегашното управление на града?
-Аз съм от Варна и градът ми харесва и го обичам. Не одобрявам обаче много неща в развитието му. В последните 10 години реално освен един булевард нищо не е направено. Този булевард, става дума за „Васил Левски“, е изпълнен така, че в двата му края се образуват задръствания, които затрудняват всички. В нашата програма предвиждаме да направим така, че да намалим трафика и задръстванията в града. Що се отнася до инфраструктурата, искаме да направим булевард „Цар Освободител“, който е от летище „Варна“ до бул. „Васил Левски“, да има връзка с квартал „Владиславово“. Целта ни е да има преразпределение на движението в града, за да може хората да достигат по-бързо до най-важните точки.
-Варненци се оплакват, че градът им е разкопан безобразно. Каква е причината?
-Почти всички жители на Варна се оплакват от разкопания град. Засегнати са от предизборните ремонти на сегашния кмет. По едно и също време в края на мандата му, при положение, че 3 години и половина нищо не е правил, той реши за половин година да направи ремонт на междублокови пространства. По едно и също време започваха да ремонтират 83 улици, които са в централната градска част и в районите с нови селищни образувания. Това съвпадна с изпълнението и на големия воден цикъл на Варна, заради който се затвориха част от основните транспортни артерии. Ако искаш да отидеш от един квартал в съседен, трябва да излезеш извън Варна, да минеш през съседните населени места, за да отидеш там, накъдето си тръгнал. Тъй като капацитетът на строителните фирми все пак е ограничен, някои от улиците се ремонтират повече от 6 месеца. Шест месеца хората дишат прахоляк, някои ходят дори с маски.
-Какво е наследството от предишните кметове на града?
-От начина, по който градът изглежда в момента, е явно, че никой от тях не се е справил. Наследството, което са оставили, е пагубно. От Морска столица Варна се превърна в град със затихващи функции. Дори големите икономически проекти, които бяха анонсирани назад във времето, включително икономическа зона, развитие на пристанищната инфраструктура и пристанище Варна, не се случиха. Ето това искам да променя. Това ще стане като работим с всички държавни институции, за да можем да привлечем нови инвеститори, да увеличим брутния вътрешен продукт на града, да създадем нови работни места и да върнем Варна на мястото ѝ на Морска столица на България.
-Избройте основните си приоритети, ако станете кмет?
-За инфраструктурата вече говорих. Другото важно за Варна е да стане отново чист и зелен град. Задължително е редовното миене на улиците, защото градът е изключително мръсен, не е мит от години. Сега предизборно само се пръска с водоноски.
Специална част в приоритетите ми е грижата за децата. Предвидили сме безплатен градски транспорт за деца и ученици. Също така искаме всяко едно училище да има самостоятелна сграда. В момента някои училища са 2 в 1 – основно училище и гимназия в една сграда. Те работят на смени и това създава изключително неудобство на родители и деца. В сферата на спорта сме предвидили развитие на масовия спорт с изграждане на площадки във всеки един район и квартал. Довършване на изоставени спортни обекти и зали.
Варна е туристически град и ние ще обърнем внимание на развитието на туристическата инфраструктура и развитието ѝ не само като туристическа, но и като културна столица. Искаме да направим концепция – „Варна – град на 4 сезона“. Идеята е не само лятото, а през цялата година да има фестивален, конгресен, спа, спортен туризъм. Така ще можем да постигнем целогодишна заетост на хотелите. Предвиждаме също партньорство с университетите, защото оттам ще излязат необходимите кадри за програмата ни за развитието на Варна.
-Как стоят нещата с младите хора във Варна, напускат ли града и ако е така, как смятате да ги задържите?
-За съжаление, младите напускат града и се ориентират или към чужбина, или към София. Според последното преброяване Варна е намаляла с 20 000 души. Това означава, че младите хора не се чувстват добре, възнагражденията не са достатъчни, няма работата, която те искат. В тази връзка ние ще се стремим да привлечем инвеститори, да създадем нови работни места. Предвидили сме развитието на две високотехнологични зони – „Малка чайка“ и „Островчето“, за които има подробни устройствени планове. Там ще се работи съвместно с университетите, на които тези територии са дадени да ги развиват.
-Каква е Варна извън летния сезон?
-Поради липсата на концепция за развитите през четирите сезона се превръща в мрачен град. Свърши ли лятото, не се виждат много хора по улиците.
-Защо Варна отстъпи короната на Бургас като най-развит град по Черноморието?
-Не искам да правя сравнение между Варна и Бургас, но се вижда, че кметовете и на двата града са от ГЕРБ, управляват горе-долу по едно и също време. Варна е една и тя е Морската столица, така че няма как да е отстъпила короната, но определено спешно трябва да променим философията на управление, за да може да възвърне блясъка си. Хубаво е, че в настоящия момент варненци могат да избират между развитието и разрухата, между „Възраждане“ и всички останали и аз съм сигурен, че те ще избират с любов за Варна.
-Какъв кмет ще бъдете, г-н Стоянов?
-Когато един кмет ходи на работа редовно, а аз ще бъда работещ кмет, за разлика от сегашния, няма да бъдем зависими от никакви задкулисия и групировки. С моя екип ще работим в интерес на гражданите за подобряване на стандарта им на живот и тяхното благосъстояние. Едва ли някои ще са против Варна да се развива в положителна посока, да има повече инвестиции и работа. Аз, например, не знам от колко години не съм виждал пасажерски кораб на Морска гара във Варна, а навремето акостираха такива, с по 2-3 хиляди души на борда. Знаете, че всеки един от пасажерите оставя пари в града. За голямо съжаление, извън сезона туристите няма къде да бъдат заведени. Античният Одесос, Римските терми са толкова занемарени и изоставени, че в тях са поникнали дървета. Няма как да покажеш тази красота на туристите.
-Как, според Вас, трябва да се развива Варна – да се пази уникалната ѝ архитектура или да има високо строителство?
-Архитектурата на Варна категорично трябва да се запази. Особено в историческия център, където имам много сгради – паметници на културата от местно или национално значение. Те трябва да бъдат възстановени. Има начини, по които общината да въздейства върху това собствениците да си ремонтират и реновират старите сгради.
Що се отнася до строителството на нови сгради, трябва много добре да се прецени какъв е балансът. Ще направим обследване чрез актуализация на общия устройствен план на града, който не е актуализиран повече от 10 години. Там, където има прекомерно застрояване, ще трябва да се спре и да се обърне внимание на зелени площи, паркове и градини. Хората искат това.
Има места, към които Варна трябва да расте. Това са районите на юг, но това трябва да става балансирано. Да се мисли цялостно за развитие на инфраструктурата, да се направят подробни устройствени планове.
-Какво ще е първото, което ще направите в морската столица, ако станете кмет?
-Ще започна с ревизия на настоящото управление, защото държа с избирателите ми да запазим най-важното – доверието помежду ни. Трябва да знаем какво наследяваме, за да можем да осигурим пълна прозрачност на изразходването на средства оттук насетне.

 

- Реклама -

Последни новини

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
- Реклама -