В дългогодишният спор за изучаването на религия в училище, Министерството на образованието намери компромисен вариант. Това е въвеждането на предмета „Религия и добродетели“, който може да бъде въведен за първи клас. По предмета няма да се пишат оценки. Към този момент „Религия“ се изучава само като свободноизбираем предмет. Новото предвижда предложението, което МОН ще публикува за обществено обсъждане следващия месец, стана ясно от изказване на министър Красимир Вълчев. Той гостува днес на отбелязването на 35-тата годишнина на учителския синдикат към КНСБ, воден от Янка Такева.
Родителите на децата, или по-големите ученици, които не желаят да се учи с елементи на конфесионално образование, ще имат програма, която ще е ориентирана към тях, подчерта министърът на образованието пред журналисти.
Министърът заяви, че за изучаването на религия има три групи мнения. „Едното е, че не трябва да се учи, не трябва да има такъв предмет. Другото е, че трябва да има такъв предмет с акцент върху вероучението – нещо, което духовенството иска. Третата група мнения са, че трябва да имаме предмет, но повече насочен към изграждането на културните, етичните, историческите компетентности на децата. Ние ще намерим баланс между това и най-вероятно със Закона за предучилищното и училищното образование ще предложим този предмет да бъде включен в задължителния учебен план, но не точно с тази концепция, която е в момента в избираемите и във факултативните часове. Ще предложим предметът „Добродетели и религии“ да бъде подчинен на изграждането и формирането на добродетели у децата, или на възпитателната функция и да ги направим добри хора. На законово ниво най-вероятно ще може да се види, че ще има възможност за избор на програми и такава възможност има и в момента“, обясни образователният министър.