Българин е сред първите купувачи на пуснатия на пазара преди три месеца електрически „Ролс – Ройс Спектре“, струващ около 1 млн. Лв.
2023 година се оказа добра за търговците на луксозни автомобили. Въпреки, че не бяха достигнати нивата от предковидната 2019 г. В сектора има сериозен ръст.
Общо 8 чисто нови ролсройса са получили български номера през миналата година при едва три през 2022 г. 2019 година обаче купените нови модели на „Ролс-Ройс“ са били 12. На най-голям интерес се радва първият SUV на аристократичната марка „Кулинан“. От него са регистрирани пет броя, два от които от най-луксозното изпълнение Black Badge, струващо поне 1 млн. лв.
В България са купени повече „Ламборгини“ отколкото „Лада“
За поредна година най-желаната марка суперлуксозни автомобили са „Ферари“, като от тях са регистрирани 11 чисто нови. Следват „Ламборгини“ с 9 броя, за сравнение в България за същия период за продадени 8 нови лади. Новите бентлита са 6, моделите на „Астън Мартин“ 4, има и един купен „Макларън“.
Ако обърнем поглед към луксозните автомобилни марки, то за поредна година лидер остава БМВ с 1747 продажби. Това е с 57% по-висок резултат от 2022 г. при ръст на пазара на нови автомобили от 28 на сто.
Купените нови леки коли „Мерцедес“ са 1515 (32% ръст). Следват „Ауди“ с 1040 (+24%).
Модел на „Тесла“ е най-продаваният електромобил
В тон с нарастващия интерес към електромобилите все по-търсени става моделите на „Тесла“, от които са купени 374 броя при това без марката да има официален вносител. Модел Y е най-продаваният нов автомобил в страната за миналата година с 299 реализации. Струващата около три пъти по-малко „Дачия Спринг“ е предпочетена от 286 купувачи.