30.8 C
София
четвъртък, 19 юни 2025 г.

Неосветеният Северозапад крие туристически бижута

Българският Северозапад не бива да потъва повече в забрава, а самият Видин е една спяща красавица. Необходимо е да се създават по-добри условия за работа на частния сектор, които да привлекат инвеститорски интерес към Северозапада, каза Ани Арутюнян, областен управител на Видин по време на Конференцията „Неосветеният Северозапад. Развитието на сектора изисква координация между държавата, местната власт, бизнеса, НПО и, разбира се, гражданското общество. Имаме прекрасни дадености и трябва да ги представяме по нов интересен начин. Вярвам, че всички ние ще останем верни на ангажимента си да насърчаваме туризма в региона”, допълни Арутюнян.

Събитието, което се проведе в Културния център “Жул Паскин”, е по инициатива на Министерството на туризма, организирано е от Филтър медия груп (вестник “Филтър”, Filternews.bg) в сътрудничеството с областната администрация и общината във Видин.

Във форума участваха зам.-министърът на туризма Павлин Петров, областният управител на Монтана Калин Хайтов, кметът и зам.-кметът на Видин д-р Цветан Ценков, директорът на Художествената галерия „Никола Петров“ Богдан Александров, д-р Христина Кирилова – директор на РИМ – Видин, Видинският митрополит Пахомий, представители на туристически агенции, хотели и ресторанти.

“Ще бъдем ваш партньор, ще ви подкрепяме там, където не ви достигат ресурс и сили, обеща заместник-министърът на туризма Павлин Петров. Той сподели, че министерството ще работи особено активно за все още непопулярните кътчета от България, за да станат видими за туристите.

По време на дискусията бяха обменени идеи, които биха могли да помогнат за създаването на по-добър туристически продукт в крайдунавските общини и развитие на целия северозападен район.

“Много несправедливо този район е позабравен, защото той има забележително историческо минало  – древният град Рациария край Арчар, Белоградчишките скали, река Дунав, крепостта „Баба Вида“. Всички заедно – и министерство, и местна власт, и ние медиите трябва да направим повече за по-добрата реклама, за създаването на интересни събития, каза Кристина Патрашкова, главен редактор на вестник “Филтър”.

Последни новини

Филтър
Преглед на поверителността

Този уебсайт използва бисквитки, за да можем да ви предоставим възможно най-доброто потребителско изживяване. Информацията за бисквитките се съхранява във вашия браузър и изпълнява функции като разпознаването ви, когато се върнете на нашия уебсайт и помага на нашия екип да разбере кои секции от уебсайта намирате за най-интересни и полезни.