Народните представители взеха важни решения за изменение на Закона за движение по пътищата. Парламентът прие на първо четене общо пет законопроекта за изменение, а целта е намаляване на инцидентите. Промените са инициирани заради множеството тежки катастрофи у нас, както и заради трагичния инцидент в Плевенско от преди дни, при който загина 12-годишната Сияна.
Законопроекти, с предложения за изменения на Закона за движение по пътищата, бяха внесени от ГЕРБ-СДС, два законопроекта от ПП-ДБ, с вносители Явор Божанков и Божидар Божанов, „Възраждане“ и два от Министерския съвет. Приети са:
намаляване на ограничението на скоростта на магистралите от 140 на 130 км/ч;
камерите на ТОЛ системата да отчитат средна скорост;
камерите на общините да снимат за нарушения;
връчване на наказанията на място;
по-големи санкции за нарушителите и публичен регистър за рецидивистите.
И от Министерския съвет, и от парламентарните групи излязоха с редица предложения.
„Първо – използването на общинските камери на системата за трафика за измерването на скоростта и за регистрирането на други нарушения – преминаване на червено и т.н.
На второ място това е облекчаване или по-скоро да бъдат по-резултатни усилията за връчването на глобите и по-специално електронните фишове”, посочи Йорданка Фандъкова от ГЕРБ-СДС.
„Публикуване на достатъчно данни за това колко рецидивисти има във всяка област, как се движи това във времето – дали намаляват, данни за пътно транспортните произшествие”, заяви Божидар Божанов от ПП-ДБ.
„Остава усещането, че само ако глобяваме, глобяваме, глобяваме, ще спрем войната по пътищата. Вижда се желанието на МВР да прибира, прибира, прибира средства от българските граждани”, каза Никола Димитров от „Възраждане”.
„С вдигането на глобите и събирането на тези глоби, това е един от начините да се реши проблема. За едно нарушение в България глобата е 50 лева, а в съседна Гърция за същото нарушение – 150 евро и отнемане на книжката”, заяви Калин Стоянов от „ДПС-Ново начало”.