-3.2 C
София
сряда, 19 февруари 2025 г.
Категории:

Платформата TikTok вече е недостъпна в САЩ

TikTok информира потребителите си, че приложението ще бъде „временно недостъпно“ в неделя в САЩ, където влиза в сила закон, забраняващ социалната медия, предаде „Ройтерс“ и БТА. Потребителите, които влизаха в системата, бяха посрещани от съобщение, в което се казва, че законът „ще ни принуди да направим услугите си временно недостъпни“.

„Имаме късмет, че президентът Доналд Тръмп даде сигнал, че ще работи с нас за намиране на решение за възстановяване на TikTok, след като встъпи в длъжност. Моля, останете на линия“, се казва още в съобщението.

В събота потребителите все още можеха да потвърдят, че са прочели съобщението и да продължат към приложението. От днес обаче приложението вече не е достъпно за потребителите в САЩ и вече не се предлага в онлайн магазините на Apple и Google.

Припомняме, че президентът на САЩ Джо Байдън, чийто мандат изтича днес, остави решението за платформата на Тръмп. Байдън заяви, че „следващият президент“ ще вземе окончателното решение относно възможното ограничаване или блокиране на TikTok на територията на страната. По-рано през деня Върховният съд на Съединените щати излезе с решение, което потвърждава закона за възможност да забрани приложението на база опасения за националната сигурност на САЩ.

Тръмп заяви, че решението за бъдещето на приложението TikTok ще зависи от него, но не предостави никакви подробности какви стъпки ще предприеме. В съобщения в медиите се казва, че той обмисля изпълнителна заповед, която ще спре прилагането на ограничителния закон спрямо TikTok за период от 60 до 90 дни.

По-късно главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Чу благодари на новоизбрания президент Доналд Тръмп за подкрепата на усилията на компанията да остане достъпна за потребителите в САЩ.

„Благодарни сме и се радваме, че имаме подкрепата на президент, който наистина разбира нашата платформа – който е използвал TikTok, за да изразява собствените си мисли и гледни точки, свързвайки се със света и генерирайки повече от 60 милиарда гледания на своето съдържание в този процес“, посочи Шоу Чу.

Последни новини

- Реклама -

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img