Новите правила за шофьорските курсове разделиха автоинструкторите на два лагера, които излизат на протест.
Според новите текстове кандидат-водачите ще имат електронни картони с данни има и ограничения: право на максимум четири явявания на листовки и практически изпит. Увеличава се броят на часовете за кормуване. Те ще бъдат 42, вместо досегашните 31. За първи път се предвижда нощно шофиране, както и кормуване в силен трафик, на магистрала и в мъгла. Не се въвежда обаче задължението за кормуване на полигон.
„Отпорът срещу промените е много лют, защото това е началото на края на некачественото обучение”, коментира Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България. Той взе участие в контрапротеста, където хората одобряват предвидената дигитализация на шофьорските курсове.