30.8 C
София
неделя, 14 юли 2024 г.

След изпитите: Седмокласниците са станали по-добри математици


Учениците от 7 клас, които преди дни се явиха на национално външно оценяване значително подобряват своите резултати по математика, като средният резултат тази година е 42,9 точки, което е с 7,61 точки повече в сравнение с миналата година. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на прегледа на резултатите от провелите се изпити. Резултатите от изпита по български език и литература са сходни с тези от миналата година – 54,60 точки, спрямо 55,04 точки за 2023 г.

Тази година 100 точки и на двата изпита имат 18 ученици, а миналата са били само двама. Намалява и броят на децата с нула точки (от 43 на 26 ) и на двата изпита.

Затвърждава се тенденцията за намаляване на разликата между резултатите по математика и български език и литература, която се наблюдава и в края на 4. клас.

„Сред причините за по-добрата успеваемост на седмокласниците математика проф. Цоков отчете увеличеното време за работа върху първата част от изпита, с което са създадени условия за повече спокойствие и съсредоточеност. Промяната на две от задачите от такива с кратък свободен отговор в задачи с избираем отговор намалява възможността за изчислителни грешки и фокусира оценяването върху измерване на умения. Тази година е и първата, през която за ученици ще могат да положат изпита на втора дата, ако са били в болничен престой, карантина или са преживели трагедия в семейството. Предстои датите да бъдат определени съобразно подадените заявления“, допълни той.

Статистиката по региони показва, че няма такъв, който да е намалил средния си резултат в сравнение с предходната година, отчете министър Цоков. Сериозен напредък в резултатите по математика на региони като Търговище, Ямбол, Шумен, Плевен, Разград, Велико Търново. При част от тях е отбелязан сериозен напредък и в резултатите по математика и след 4. клас (напр. Търговище, Велико Търново, Шумен).

„Отчитаме успешна учебна година от гледна точка на резултатите, които постигат учителите и учениците, заключи министър Галин Цоков. Той припомни, че в сравнение с миналата повишение има при четвъртокласниците и зрелостниците, а сега и при седмокласниците. По-високи са резултатите и на децата в училища с уязвими групи. Основната причина за тези по-добри резултати е свързана с целогодишната и целенасочена работа на регионалните управления на образованието и училищата да се търсят пътища и начини за мотивиране на учениците. Провеждат се пробни изпити, допълнителни часове по български език и математика, наблюдава се мотивирана работа на учителите по отношение на работата на децата. Когато в образователната система има спокойствие резултатите не закъсняват“, допълни той.

Министърът поздрави учениците за техните по-добри резултати, благодари на родителите за усилията и грижите, които полагат за образованието на техните деца, на учителите, директорите и експертите от МОН, които работиха, за да протекат изпитите безпроблемно. „Всичко това показва, че нашата образователната система има голям потенциал и ако има последователност в политиките в българското образование ще имаме още по-добри резултати“, каза още проф. Галин Цоков

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини