10.8 C
София
петък, 13 юни 2025 г.
Категории:

Васил Терзиев: Няма да си говоря с хора, които държат заложници цял град

Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град. Това заяви кметът на София Васил Терзиев пред журналисти в двора на храм „Св. великомъченик Мина“ в столичния район „Слатина“ в отговор на въпрос дали би се срещнал отново с представители на протестиращите в наземния градски транспорт в София, които искат увеличение на заплатите и за пореден ден са блокирали изходите на депата, съобщи БТА.

С гордо мълчание кметът смята да разреши транспортната криза и да се възстанови работата на наземния транспорт. Той заяви, че кани протестиращите на преговори в общината утре, но само ако пуснат в движение наземния градски транспорт. Те му отговориха, че това не може да стане преди да се изпълнят исканията им.

Имаме три варианта пред нас, каза кметът. „Много за всички, което искат синдикатите и за което казах, че няма как да стане нито тази година, нито следващата, нито по-следващата, защото то всичкото е от касичката на София“, каза Терзиев.

Ако го постигнем и изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са от порядъка на 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане, заяви кметът.

Вторият вариант е за всички по малко. Ако направим така, този разговор ще го водим догодина и по-догодина, и пак няма да решим проблемите, подчерта столичният кмет. Защото с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор, обясни Терзиев.

По думите му това, което предлага той, би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор. Терзиев настоява за отговорно отношение към транспорта и системата да не бъде счупена.

На въпрос съкращения на администрацията биха ли помогнали за решаване на проблема Терзиев каза, че и това е възможно, но това трябва да дойде от самите ръководители на дружествата. За десет години се е увеличила с десет години средната възраст на водачите. Броят на шофьори пада, защото не се мисли в перспектива и не се правят реформи. Когато мисля за транспорта, мисля дългосрочно, каза кметът.

Относно риска метрото да бъде спряно Васил Терзиев каза, че в момента действията на служителите в транспорта са незаконни. Когато е протест, си има правила и не включва блокиране на депата. Стачката има ясни правила и тя включва задължително поне част от транспорта да работи, каза Терзиев. „Нито е протест, нито е стачка, то е гражданско неподчинение“, допълни той.

 

Последни новини

Филтър
Преглед на поверителността

Този уебсайт използва бисквитки, за да можем да ви предоставим възможно най-доброто потребителско изживяване. Информацията за бисквитките се съхранява във вашия браузър и изпълнява функции като разпознаването ви, когато се върнете на нашия уебсайт и помага на нашия екип да разбере кои секции от уебсайта намирате за най-интересни и полезни.