12.9 C
София
сряда, 29 май 2024 г.

Вили Лилков за велоалеите: СОС трябва да отмени този проект!

Известно е, че когато теорията лъже, практиката не маже! Практиката и протестите на гражданите се опитаха да кажат на Васил Терзиев и Борис Бонев, че проектът им с велоалеите, който те тихомълком и незаконно въведоха за центъра на София, не работи по правилата. Експерти и граждани с всякакви политически пристрастия намериха това за вредна практика и излязоха да протестират. Общинският съветник от „Синя София“ Вили Лилков написа във фейсбук кратка хроника на т.нар. проект. „Ще настоявам утре на Председателския съвет да се включи точка в дневния ред за сесията на СОС на 16 май за спиране на проекта и съобразяване с мненията на гражданите и на ресорните комисии на СОС“, пише Вили Лилков.

На 22 май 2020 г., на входа на парка пред НДК, кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по транспорта К. Кръстев и общинският съветник Борис Бонев, в присъствието на общински съветници от ГЕРБ и на кмета на район Средец Трайчо Трайков, представят новия проект за движение по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша, ул. „Фр. Нансен“ и ул. „Г. С. Раковски“. Какво казват те?

Кметът на София:
„В този проект е помислено за всички участници в движението и това е един проект, който показва и нашата визия за превръщането на София в град на хората… Той е комплексен и дава много, много решения.“
„Проектът създава този баланс между всички участници в движението, между всички хора…“
„Това е един проект, който показва и нашата визия за превръщането на София в град на хората.“
„Очаквам проектът да бъде разгледан в СОС, след което да започнем.“

Борис Бонев:
„Като градски активисти от години се борим за тези подобрения…“
„Надявам се този проект да е само първата крачка в посока превръщане на София в град за хората. Ние от Спаси София силно вярваме в тази кауза и продължаваме да работим усилено в тази посока.“

Зам.-кметът Кристиян Кръстев:
„Проектът е разработен от „Спаси София“ заедно с проектантите от общинското дружество „София проект“. Проектът ще струва между 500 и 600 хиляди лева.
„След като проектът бъде разгледан от СОС, ще можем да пристъпим към изпълнение.“
На гражданите е даден срок до 2 юни 2020 г. да разгледат проекта и да направят предложения и коментари. Който разбрал – разбрал!

Едва през септември 2020 г. и юни 2021 г. по възлагане на Софияплан са проведени две изследвания на преминаващите велосипедисти и леки електрически превозни средства в избрани участъци от града. Обещано е проектът да се разгледа от СОС.

Какво се случва?

1. Проектът не е разгледан и не е одобрен от СОС!

2. Проектът не е разглеждан нито в Комисията по транспорт на СОС, нито в Комисията по инженерна инфраструктура, нито в Комисията по финанси, което е задължително.

3. Предварително обявената цена на проекта е била, умишлено или не, рязко занижена.

4. На гражданите е даден много кратък срок за запознаване с проекта – само 10 дни.

5. Проучването на трафика на велосипеди и тротинетки е извършено след обявяването на проекта.

В крайна сметка налице е реализация на незаконен проект, значително по-скъп от първоначално обявената стойност, който противоречи на интересите на гражданите, които живеят в централната градска част и влошава транспортната обстановка и обслужването на домовете на хората и търговските обекти! Вместо облекчения – проблеми!

Столичният общински съвет трябва да отмени този проект!

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img