Голям срив в мрежата на мобилния оператор Vivacom предизвика затруднения за множество потребители в страната тази сутрин.
От около 9:00 ч. клиенти на мобилния оператор сигнализират, че не могат да провеждат телефонни разговори или да използват мобилен интернет.
Сигнали за срива се появяват от цялата страна. Побеснели потребители наводниха социалните мрежи с оплаквания за тотална липса на професионализъм в един от най големите оператори.
Мобилния оператор излезе с мъгляво съобщение за проблемите, които изпитва. На официалната си страница компанията заявява, че е възможно абонатите да изпитват временни затруднения при използването на мобилни гласови услуги и мобилен интернет.
„Нашите екипи работят активно за възстановяване на нормалната работа на мрежата възможно най-бързо. Благодарим за Вашето търпение и разбиране“, казват от оператора.
Ситуацията поставя под въпрос не само техническата стабилност на оператора, но и комуникационната му стратегия при кризи. Докато Виваком мълчи, абонатите му се чудят дали могат да разчитат на услугите, за които плащат всеки месец.
С позиция по темата излезе председателят на Комисията по транспорт и съобщения в 51-то Народно събрание Кирил Добрев.
„Вече повече от два часа потребители на един от трите основни мобилни оператори в страната са изправени пред сериозни затруднения с достъпа до мрежата. Още по-притеснителен е фактът, че до момента няма никаква официална публична информация относно причините за прекъсването и очаквания срок за възстановяване на услугите“, написа той в социалните мрежи.
„Този срив пряко засяга стотици хиляди потребители – частни лица, бизнеси, здравни заведения и спешни служби – в цялата страна. В съвременното дигитално общество мобилната свързаност не е привилегия, а основно право и жизненоважна необходимост“, подчертава Добрев.
Към момента не се посочва каква е причината за срива, нито кога се очаква пълното възстановяване на услугите.