25.8 C
София
събота, 7 септември 2024 г.

„Все още има утре“ – тръпна почит към неореализма


„Все още има утре“ (C’è ancora domani), 2023, Италия, режисьор Паола Кортелези, продуценти: Лоренцо Гангароса, Марио Джианани, Виндхя Сагар; сценарий: Фурио Андреоти, Джулия Календа, Паола Кортелези; оператор Давиде Леоне, в ролите: Паола Кортелези, Валерио Мастандреа, Романа Маджора Вергано, Емануела Фанели, Джорджо Коланджели.

Награди: 2 „Давид на Донатело“ за Паола Кортелези и на публиката, за филм от Гьотеборг и Сидни, за филм и на публиката от Рим и други. След световната си премиера на международния фестивал в Рим „Все още има утре“ обикаля света. Тук въодушевяващо откри „Златната липа“ в Стара Загора и „Любовта е лудост“ във Варна (23 август – 1 септември).

„Все още има утре“ е дамски режисьорски дебют като „Татенце“ (2023) на Кристи Хол, но този път – на известна комедийна актриса. И е черно-бял. Рим, май 1946 г. Градът е окупиран от съюзнически войски след поражението във Втората световна война. На 2 и 3 юни предстоят институционалният референдум и изборите за Учредително събрание. Хубавата Делия (Паола Кортелези) е омъжена за бруталния Ивано (Валерио Мастандреа), с когото животът й е ад. Имат три деца. Най-голямата дъщеря Марчела, която е на път да се сгоди, презира майка си за пасивността, с която търпи брачното насилие. Освен малтретиранията и домакинските ангажименти в къщи, Делия търчи на няколко нископлатени работи. И тъй като е жена, взема по-малко дори от младия чирак.

Прочетете още на сайта за изкуство bgart.bg

Геновева ДИМИТРОВА

- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
- Реклама -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Последни новини