
Близо десетилетие държавният глава, вместо да крепи единството на нацията, каквото е задължението му по конституция, ни облъчва с негативизъм. Размаха ни юмрук, после ни хвърли в близо двегодишно безвремие с дирижирани от него служебни правителства. Пробута ни Кики, Ники, Мики, и Парапетката в управлението на страната, до един подсъдни днес за далавери. И вместо да се скрие вдън земя, Тарторът на Пътя на Копринката продължава да ни размахва пръст като „борец с корупцията“.
Едва ли има български гражданин, който да не роптае, че всеки ден трябва да плаща общо един милион лева неустойка на турската компания „Боташ“ заради неизгоден за страната ни договор за пренос на газ, който не тече по тръбата. Договор за 13 години, подписан от назначеното от него служебно правителство на Гълъб Донев, който е в прерогативите на редовно правителство, а не на временно.
Нека обясним същността на заробването:
„Булгаргаз“ плаща на „Боташ“ за прекаран газ през турска територия 9,69 долара за мегаватчас, а всеки друг доставчик на газ у нас плаща около 2 евро и половина максимум за мегаватчас, или приблизително 3 долара. С други думи, за преминаване през територията на България се плаща три пъти по-малко! Така че всяка компания, било частна или „Газпромекспорт“ или „Боташ“, винаги ще ни доставя газ, по-евтин отколкото газа, който ще купим отнякъде, да го разтоварим на терминалите на Турция и да го получим за нас. Така страната ни губи възможността да избира доставчик
Според друго разследване общо за последните три години загубите на „Булгаргаз“ са 425 милиона лева, без да се спазват счетоводните стандарти за обезценки на вземания, за обезценки на материален резерв. Отделно дълговете към днешна дата на „Булгаргаз“ са 1 млрд. и 800 млн. лева. Заемът към Министерството на енергетиката е 800 млн. Става дума за кредита, който Радев наля през септември 2022 г., за да могат да си въртят далаверите. Заемът към БЕХ е 630 млн. лева. И 370 млн. дължат към различни банки. Реално от дружеството за три години са изчезнали 2 млрд. и 300 млн. лева. Дружеството вече не може да бъде оздравено.
В кулоарите на парламента лидерът на ГЕРБ-СДС Бойко Борисов конкретно посочи отговорните за заробващия договор: „Тези, които трябва първи да говорят, са тогавашният служебен министър Румен Христов и шефът на „Булгаргаз“ Деница Златева“. Според него те са довели до фалита на компанията и отварянето на пътя на частните търговци. На зададен въпрос кой им е наредил, той посочи: Тарторът им.
И точно когато ставаме свидетели на поредната порция безпочвени, но интригантски обвинения на Радев, целящи дестабилизацията на България и препращането й в евразийската зона под контрола на един диктатор, вманиачен да възстанови Съветския съюз, като с чук ни удрят заглавия като „Пътят на Копринката е постлал до 2028 г. поддръжка на отсечката – убиец на Сияна“.
Оказва се, че чрез служебното правителство на Гълъб Донев той е съучастник в трагичната смърт на малката Сияна, хвърлила страната ни в скръб и възмущение от пътното безхаберие.
Журналистическо разследване разкрива, че поддръжката на републиканските пътища към ОПУ-Плевен се извършва от консорциум „Сторгозия“. Договорът е сключен при служебното правителство на Радев с премиер Гълъб Донев и е в сила до 7 август 2028г.
По „Пътя на Копринката“ е сключен и договорът за поддръжка на отсечката – убиец на малката Сияна. А изтърканата маркировка е по договор, сключен в последния ден на кабинета „Денков“ от министъра – сега ПП-депутат – Андрей Цеков. (Също съучастници.)
Надяваме се, че всички те ще получат и подобаващо наказание.
Иван ТРОПАНКЕВ
*Текстът е публикуван в tropankev.blogspot.com